Baby on board, ook tijdens de sport

Na je bevalling wil je niets liever dan bij je kleintje zijn. Toch is tijd voor jezelf ook belangrijk. Een stevige sportsessie is alles wat je nodig hebt om je batterijen weer op te laden. De oplossing: neem je kindje gewoon mee. Samen bewegen is eersteklas quality time en je speelt er meteen ook die extra zwangerschapskilo’s mee kwijt.

1. ‘Contact’-sport

Knus in z’n draagdoek luistert je hummeltje het liefst naar jouw hartslag. Dus waarom combineer je die geborgenheid niet met een lichte sport, zodat ook jij kan ontspannen? Met Carryyoga doe je rustige yogaoefeningen met je kindje in de drager. Voor zij die het liever wat heftiger hebben, is er de BabyCarryWorkout. Met je baby op je lichaam doe je bekkenbodem-, buik-, bil- en rugspieroefeningen op muziek.

Meer weten? Neem een kijkje op babycarryworkout.com en carryoga.com.

2. BBB (en Baby)

Je wil weer het strakke lijf van voor je zwangerschap? Doe dan BBB samen met je baby. In de lessen train je jouw buik, billen en borsten en je leert alles over houding en verantwoord optillen en opstaan. Je sport samen met andere mama’s met baby’s tussen 3 en 12 maanden. Tussendoor kan je dus lekker keuvelen of knuffelen met je baby. De trend is nog volop in opmars. Kijk online alvast uit naar de eerste adresjes.

3. Voor woelwaters

Baby’s hebben meestal geen watervrees en voelen zich als een visje in het water. Met watergewenning kan je dus al vroeg beginnen. Vanaf één jaar mag je je spruit laten kennismaken met het zwembad. Voor die leeftijd is je baby nog te kwetsbaar voor infecties en laat je hem best wat plonzen in een badje thuis. En voor de mama’s? Door je kindje in je armen te laten drijven op het water, train je je armspieren.

4. Strollermoms gezocht

Nee, deze trend vind je niet alleen in Hollywood. Ook in Vlaanderen is het in: sporten mét de kinderwagen. Of je nu kiest voor de wandelvariant of gaat voor de volledige looptraining, deze work-out zal je niet gauw vergeten. Want naast je eigen gewicht, verplaats je ook nog het gewicht van de buggy en je kindje. Bij ‘strollering’ geniet je kleintje ook van jouw inspanningen. De natuur stimuleert zijn natuurlijke nieuwsgierigheid en de frisse lucht is goed voor zijn gezondheid. Na de work-out komen jullie vast allebei met rode kaakjes aan.

Tip: koop een buggy die geschikt is om met je baby te gaan lopen. In een gewone wandelwagen wordt je kleintje te veel door elkaar geschud.

5. Namasté met je bébé

Snel weer sporten na je zwangerschap? Dan is de mama-baby-yoga iets voor jou. Vanaf acht weken mag je kleintje al mee naar de les. Met je kindje doe je eenvoudige oefeningen om tot rust te komen en jij traint je lichaam en bekkenbodemspieren, terwijl je geniet van de ongedwongen sfeer. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je je benen al vanaf de eerste les achter je oren moet vouwen. In de yoga-oefeningen staat de band tussen moeder en kind altijd centraal. Cursussen ontdek je makkelijk online.

6. Bewegen op muziek

Wil je naast sport ook creatief met je kindje aan de slag? Colruyt Group organiseert de groepsworkshop Samen muziek maken. Een ontdekkingstocht door het muzikale landschap, dans inbegrepen. Ook krijg je tips om thuis verder te blijven bewegen op muziek.

Ontdek deze workshop voor baby’s tussen 12 en 18 maanden op colruytgroupacademy.be

Sporten met je baby dicht bij jou? Ontdek ons assortiment handige draagzakken en -doeken in de webshop.