Hieronder vind je antwoorden op vragen over thuislevering, Click & Collect en afhalen in de winkel. Ontdek hoe je pakjes ophaalt, bezorgopties kiest en wat te doen bij leveringsproblemen.
Leveren & afhalen
Hoe werkt een thuislevering?
Bestel je in de Dreambaby-webshop, dan kan je ervoor kiezen om je artikelen thuis te laten leveren. Ook aankopen via je geboortelijst kan je thuis laten leveren.
Kleine artikelen leveren we met Bpost. Voor een levering betaal je € 5.99 (weekdagen). Bestellingen vanaf € 79 zijn gratis. Je betaalt je artikelen en de verzendkosten meteen online of via overschrijving. Je pakje wordt verzonden nadat we je betaling ontvangen hebben. Tijdens het online bestelproces kan je de gewenste leverdatum kiezen.
Grote artikelen(+30 kg of groter dan 1,5 m) leveren we met BD Logistics. Voor een thuislevering van grote artikelen betaal je € 50. Voor een bestelling vanaf € 750 is de levering gratis. Je betaalt je artikelen en de verzendkosten meteen online of via overschrijving. De levering gaat pas door na ontvangst van je betaling. Bij een overschrijving duurt het 3 tot 5 werkdagen voor de betaling verwerkt is. Bij leveringen van grote artikelen, kan je het moment van levering kiezen:
- In de voormiddag tussen 8 en 14 uur.
- In de namiddag tussen 12 en 20 uur.
Praktische info i.v.m. je thuislevering door BD Logistics
De artikelen worden tot aan de voordeur van het gebouw gebracht. Voorzie voldoende mankracht om de chauffeur bij te staan bij het uitladen van grote en zware artikelen. Montage en installatie zijn niet inbegrepen. Check zeker of er op de dag van levering geen grote evenementen of wegenwerken gepland zijn in je buurt waardoor onze chauffeur niet tot aan de woning geraakt. Mocht dit het geval zijn, gelieve onze Dreambaby-klantendienst hiervan minstens 3 dagen vóór leverdatum op de hoogte te brengen.
Een reservatie via Click & Collect kan je niet combineren met een webshopbestelling die je thuis laat leveren.
Betaal ik verzendkosten?
Thuislevering
Voor kleine artikelen, geleverd door Bpost bedragen de verzendkosten:
- € 5.99 voor een levering in de week of in het weekend.
- Voor bestellingen vanaf € 79 is de levering gratis.
Grotere artikelen (+30 kg of groter dan 1,5 m) worden door onze transportdienst geleverd. Die artikelen kan je herkennen aan het vrachtwagenlogo dat je op de website terugvindt onder de vakjes "aan winkelwagen toevoegen" en "op verlanglijstje". We leveren tot op het gelijkvloers, aan de voordeur. Montage en installatie zijn niet inbegrepen. Voor de levering van grote artikelen betaal je € 50 verzendkosten. Voor bestellingen vanaf € 750 is de levering gratis.
Je kan er ook voor kiezen om grotere artikelen zelf (gratis) af te halen in een Dreambaby-winkel.
Click & Collect in een Dreambaby-winkel
Click & Collect is een gratis service. Je betaalt hiervoor geen leveringskost.
Hoe werkt Click & Collect?
Wat is Click & Collect?
Met Click & Collect reserveer je je favoriete artikelen online en haal je ze even later veilig en snel af in je Dreambaby-winkel. Dit is een extra service die we aanbieden naast bestellen met thuislevering.
Waarom kiezen voor Click & Collect?
Stock raadplegen
Een artikel op het oog? Je kan op de website de winkelvoorraad in alle Dreambaby-winkels raadplegen. Zo hoef je niet naar de winkel zonder zeker te zijn dat je artikel er wel echt is! Als je gekozen winkel voldoende voorraad heeft, aangeduid met een groene of oranje bol, kan je via Click & Collect reserveren.
Binnen 2 uur beschikbaar
Click & Collect is de snelste manier om te shoppen bij Dreambaby; als je voor 15u30 gereserveerd hebt, is je pakje binnen 2 uur beschikbaar in je gekozen winkel. Heb je na 15u30 gereserveerd? Dan ligt je pakje de volgende dag ten laatste 2 uur na openingstijd voor je klaar!
Gratis
Click & Collect is een gratis service.
Hoe werkt Click & Collect?
Een Click & Collect haal je altijd op in een Dreambaby-winkel .In het tabblad 'Click & Collect/winkelvoorraad'kan je checken of je gewenste artikel(en) nog in voorraad zijn. Je kan je postcode ingeven om in je dichtstbijzijnde winkel te zoeken, maar je kunt ook de stock in alle andere Dreambaby-winkels raadplegen.
Je voegt je artikelen toe door op de groene knop 'Reserveren' te klikken. Heb je voor 15u30 gereserveerd? Dan kan je je artikel(en) binnen 2 uur ophalen in je gekozen winkel! Opgelet: als je na 15u30 reserveert, zijn je artikelen de volgende dag ten laatste 2 uur na openingstijd beschikbaar.
Je krijgt een bevestigingsmail als je reservatie voltooid is en een sms wanneer je je pakje kan ophalen. Je reservatie blijft 3 dagen beschikbaar. Je Click & Collect betaal je bij reservatie.
Is er iets fout gelopen en is je artikel toch niet meer beschikbaar? Dan zal een medewerker je zo snel mogelijk telefonisch contacteren.
Bij een Click & Collect-reservatie heb je steeds recht op de voor jou meest voordelige prijs. Loopt er een promotie op het artikel dat je gereserveerd hebt? Dan koop je het artikel aan die prijs, ook wanneer de promotie al afgelopen is bij afhaling. Omgekeerd geldt dit ook: was er geen korting toen je je artikel reserveerde, maar staat het bij afhaling wel in promotie? Dan geniet je alsnog van deze promotie.
Opgelet: Er geldt telkens 1 korting. Promoties zijn niet cumuleerbaar.
Ik wil mijn reservatie annuleren
Als je je Click & Collect wil annuleren, bel je het best zo snel mogelijk naar de winkel waar je je Click & Collect hebt gereserveerd. Houd hiervoor je reservatienummer bij de hand dat je via sms ontvangen hebt.
Je reservatie blijft 3 dagen beschikbaar. Daarna wordt je reservatie geannuleerd.
Winkelwagen Click & Collect
In je winkelmandje zie je aan de titel bovenaan dat je voor een Click & Collect hebt gekozen.
Een Click & Collect kan je niet combineren met een online bestelling die je thuis laat leveren!
Click & Collect ophalen
Bij een Click & Collect krijg je een sms als je reservatie voor je klaarligt. Daarin staat ook een reservatienummer waarmee je je pakje kan afhalen in de winkel. Toon je code aan een van onze medewerkers; zij zullen je reservatie voor je halen. Je Click & Collect blijft 3 dagen beschikbaar. Daarna wordt je reservatie geannuleerd.
Reservatienummer kwijt? Een winkelmedewerker helpt je graag verder!
Kan ik Click & Collect combineren met een thuislevering?
In het check-out proces is het niet mogelijk de aankoop van een Click & Collect-afhaling in de winkel te combineren met een aankoop via thuislevering. Hiervoor zal je 2 aparte aankopen moeten doen.
Is een thuislevering verplicht voor grote artikelen?
Online bestelling:
Bij een online bestelling van grote artikelen is een thuislevering verplicht. Grote artikelen (+ 30 kg of groter dan 1,5 m) worden enkel geleverd door BD Logistics; deze kunnen niet door bpost geleverd worden. Je herkent deze artikelen op de website aan het vrachtwagenlogo onder de vakjes "aan winkelwagen toevoegen" en "op verlanglijstje". Voor deze thuislevering betaal je € 50. Voor bestellingen vanaf € 750 is de levering gratis.
Leveren jullie in het buitenland?
Artikelen worden enkel in België geleverd. Deze kan je thuis laten leveren of ophalen in een Dreambaby-winkel.
Waar kan ik mijn reservatie vinden in de winkel?
Click & Collect in een Dreambaby-winkel
Je ontvangt een sms wanneer je pakje voor je klaarligt. Daarin staat een reservatienummer waarmee je je pakje kan afhalen in de winkel. Toon het reservatienummer aan een van onze medewerkers; zij zullen die voor je halen. Je Click & Collect blijft 3 dagen beschikbaar.
Reservatienummer kwijt? Een winkelmedewerker helpt je graag verder.
Waarom wordt mijn naam niet meer vermeld op het artikel?
In het kader van de nieuwe Europese privacywetgeving, GDPR (General Data Protection Regulation), mogen vanaf 25 mei 2018 herkenbare persoonsgegevens, zoals een naam of adres, niet meer zichtbaar voor andere klanten vermeld worden op artikels. Daarom vermelden we vanaf nu in plaats van jouw gegevens een afhaalcode op elk artikel. Je ontvangt deze afhaalcode in je leveringsmail. Met die code kan je jouw artikel opzoeken en afhalen in het afhaalpunt.
Wanneer haal ik mijn pakje op?
Click & Collect in een Dreambaby-winkel
Is je artikel voorradig, dan ligt je reservatie binnen de 2 uur voor je klaar. Je ontvangt een sms wanneer je je pakje kan ophalen. Heb je na 15u30 gereserveerd? Dan ligt het de volgende dag klaar, ten laatste 2 uur na openingstijd. Je pakje blijft 3 dagen beschikbaar. Daarna annuleren we je reservatie.
Moet ik mijn pakje ophalen?
Je bent niet verplicht om je reservatie op te halen. We annuleren de reservatie als je je pakje niet binnen de vooraf bepaalde termijn ophaalt.
Hoelang blijft mijn pakje liggen?
Click & Collect in een Dreambaby-winkel:
Je pakje blijft 3 dagen voor je beschikbaar.
Waar kan ik een artikel uit de webshop laten leveren?
Thuislevering
Wanneer je online een bestelling plaatst, heb je ook de mogelijkheid om jouw artikelen thuis te laten leveren. Kleine artikelen worden geleverd door bpost of BD Logistics. Grotere artikelen (+ 30 kg of groter dan 1,5 m) worden door BD Logistics geleverd. Je kan die artikelen herkennen aan het vrachtwagenlogo dat je op de website terugvindt onder de vakjes "aan winkelwagen toevoegen" en "op verlanglijstje". Bij thuislevering betaal je verzendkosten.
Je kan grotere artikelen ook zelf (gratis) afhalen in een Dreambaby-winkel. Dit geldt ook voor artikelen op geboortelijsten; je kan je artikelen enkel zelf afhalen wanneer je thuiswinkel een Dreambaby-winkel is.
Click & Collect in een Dreambaby-winkel
Bij een Click & Collect reserveer je artikelen in een Dreambaby-winkel. Click & Collect is een gratis service; je betaalt geen reservatiekosten.
Wanneer ontvang ik mijn webshopreservatie?
Webshopreservatie met Click & Collect in Dreambaby:
Is er voldoende voorraad en reserveer je voor 15u30, dan is je pakje binnen de 2 uur beschikbaar in je gekozen Dreambaby-winkel. Je ontvangt een sms zodra je pakje klaar ligt. Heb je na 15u30 gereserveerd? Dan ligt je pakje de volgende dag ten laatste 2 uur na de opening van de winkel voor je klaar. Je artikelen blijven 3 dagen beschikbaar.
Webshopreservatie met Dreambaby-winkel als afhaalpunt:
Je ontvangt een sms van zodra je je artikel kan afhalen.
Webshopreservatie met thuislevering:
De artikelen komen toe op de dag die je koos. Bel bij twijfel de Dreambaby- klantendienst. Je ontvangt hiervoor een bevestigingsmail.
De thuislevering is niet doorgegaan. Wat nu?
Contacteer de Dreambaby-klantendienst telefonisch of via het contactformulier.
Kan ik artikelen op mijn geboortelijst thuis laten leveren?
Ja dit kan. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor een webshopbestelling.
Kan ik de leverdatum van mijn bestelling nog aanpassen?
De leveringsdatum kan je na het afronden van je bestelling of reservatie niet meer zelf aanpassen. Neem hiervoor contact op met de Dreambaby-klantendienst.
Zijn er op de dag van de levering grote evenementen of wegenwerken gepland in je buurt? Breng dan onze Dreambaby-klantendienst hiervan minstens 3 dagen voor leverdatum van op de hoogte.
Wat als er een probleem was bij mijn thuislevering?
Deed zich in verband met je thuislevering een probleem voor? Contacteer onze Dreambaby-klantendienst. Dit kan telefonisch of via het contactformulier.
Geen antwoord gevonden op je vraag?
Geen probleem, onze klantendienst staat nog steeds voor je klaar!
Bel ons +32 2 369 36 00
ma - vrij van 9u tot 17u